A mazda

A Mazda napjainkban
A 86 éves múltra visszatekintő Mazda Motor Corporation ma is hiroshimai központtal működik. A mindenkori fő modellek gyártása ebben a városban, az Ujina gyáregységben történik. A majd egy évszázados történelem mérföldköveit bemutató Mazda-múzeum is Hiroshima városában található.
A kutatás-fejlesztés feladatait a Yokohama városában lévő Mazda-egység végzi.
Az európai Mazda-központ (Mazda Motor Europe) Németországban, Leverkusenben van, a kutatási, fejlesztési munkákat e kontinensen is máshol, Oberursel városában látják el. A logisztikai és alkatrészellátó központ Belgiumban, Antverpenben működik.

Mi a „Zoom-zoom”…?
"Minden gyerek ösztönösen ismeri. A fiatal felnőtt még talán emlékszik rá. Egy kivételes autógyártó csapat visszafordítja a felnőtté válás oly gyors folyamatát. A felnőttek nyelvén életörömöt és felszabadultságot jelent, amely pusztán a mozgás okozta élményből fakad. A gyermek azonban – ahogy általában szokott – jóval többet gondol erről, és egyszerűen csak úgy hívja: zoom-zoom."

A Mazda és a környezet
A Mazda cég saját, szigorú környezetvédelmi irányelvekkel rendelkezik, amelyek hozzájárulnak a környezetbarát társadalomhoz. Olyan irányelvek ezek, amelyek a szennyeződés minden formáját a minimumra csökkentik és a természetes erőforrások igénybevételét kímélik.
A felhasznált műanyagalkatrészek több mint 75 %-a újrahasznosítható. Minden kuplungbetét és fékbetét azbesztmentes. A Mazda nem alkalmaz ózonkárosító anyagokat pl. az ülések és a könyöktámaszok szivacsának esetében vagy a kormánykerekeknél. Mára minden Japánban működő Mazda-gyáregység teljesíti a környezeti ISO-szabvány igen magas követelményszintjét

Hidrogénüzemű erőforrás - Úton a jövő felé
A Mazda erősen elkötelezett a fenntartható fejlődés, valamint az olyan új energiaforrások feltárása irányában, amelyek kielégíthetik az eljövendő generáció mobilitási igényeit, ugyanakkor a környezetet is kímélik. Nindezen problémákat anélkül kívánja megoldani, hogy feláldozná a zoom-zoom értékeket, azaz a dinamizmust és a vezetési élményt. A Mazda 15 évvel ezelőtt kezdett érdeklődni a hidrogénüzemű járművek iránt: első prototípusát, a HR-X modellt az 1991-es Tokiói Autószalonon mutatta be. A Japán Föld-, Infrastruktúra- és Közlekedésügyi Minisztérium 2004-ben engedélyezte, hogy megkezdődjenek a Mazda RX-8 Hydrogen RE prototípusának közúti tesztjei. A megfelelő jogosítványok birtokában az RX-8 Hydrogen RE tesztek hosszú során ment át, amelyekből rengeteg hasznos információt szűrhettünk le a jármű teljesítményével kapcsolatban. A vizsgálatok célja az volt, hogy egy, a kormányzati intézmények, illetve vállalatok számára lízingelhető gépjárművet alkossunk. 2006 márciusában - fél évvel az eredetileg kitűzött határidő előtt - az első flottaügyfelek átvehették Mazda RX-8 Hydrogen RE gépkocsijaikat.

Tel: 305-3050 Fax: 305-3060
Budapest XV. kerület M3-as autópálya 12-es km szelvény bevezető szakasz
Mazda Auto Focus Kft.
 |