Mazda 2 technika

Könnyebb, erősebb, ügyesebb
A tervezés során - a Mazda MX-5 kialakításából inspirációt merítve - a híres roadster "gramm stratégia" szemléletét követtük. Ez gyakorlatban azt jelenti, hogy az autó megtervezésekor - a biztonságot és a vezetési dinamikát soha nem tévesztve szem elől - a súlyfelesleg lefaragásának minden lehetséges módját feltérképeztük és megvalósítottuk.

A karosszéria merevségének biztosítása érdekében a könnyű, vékonyabb, ultranagy nagyszilárdságú acél alkalmazási aránya a 2007-es Mazda2-ben növekedett. Az elektromos rendszert, a felfüggesztést és a kipufogórendszert egyaránt megváltoztattuk. A tömegcsökkentés érdekében még az ajtókba épített hangszórókat is módosítottuk . Elértük azt a figyelemre méltó eredményt, hogy az első generációs modellhez képest 100 kilogrammos tömegcsökkentést produkáltunk, és ennek ellenére erősebbé és merevebbé tettük a szerkezetet. Mindez gyorsabb autót és sportosabb vezetési élményt tesz lehetővé - olyat, mint amilyet egy ilyen kisautó esetén eddig nem is tartottak lehetségesnek.

A 2010 őszén megújuló Mazda2 változataiban a kis tömeget megtartottuk, de a kormány-, fék- és felfüggesztésrendszert teljesen átdolgoztuk, így a menetkomfort javult és a vezethetőség még jobb lett.

A tökéletesítésre irányuló elszánt törekvésünk a CO2 -kibocsátásban szintén mintegy 5%-os csökkenést eredményezett. Mint mindig, az üzemanyag-fogyasztás most is kíméletes a pénztárcákra,, és a Mazda2 a környezettudatos ügyfelek számára is remek választást jelent, mivel minden motorváltozat eleget tesz az Euro5-ös károsanyag-kibocsátási normáknak.

A biztonságosabb választás
Az autóba épített biztonsági felszerelések mennyiségét figyelembe véve bravúrnak számít, hogy az 5 csillagos NCAP-minősítést elnyerő Mazda2 tömegét alacsony szinten tudtuk tartani. Az aktív biztonsági elemek magukban foglalják az elektronikus fékerő-elosztással (EBD) rendelkező blokkolásgátló fékrendszert (ABS) és a vészfék-rásegítőt (EBA) csakúgy, mint (némely modellen) a dinamikus menetstabilizátort (DSC) és kipörgésgátlót.

Az ütközésbiztos utastérben 6 légzsák (CE Plus felszereltségtől széria) és a biztonságiöv-előfeszítővel és överőhatárolóval ellátott biztonsági övek gondoskodnak a védelemről.

Esetleges ütközés esetén a Mazda Fejlett Ütközésienergia-elosztó és -elnyelő Rendszere (MAIDAS) az autóban ülők védelme érdekében eloszlatja az ütközés energiáját, míg az övvonal és az oldaltükrök elhelyezése az akadálytalan kilátásról gondoskodik, hogy Ön a bajt elsődlegesen elkerülni legyen képes.

Mazda2 galéria
Tel: 305-3050 Fax: 305-3060
Budapest XV. kerület M3-as autópálya 12-es km szelvény bevezető szakasz
Mazda Auto Focus Kft.
 |